Vanliga frågor



Jag har inte fått någon anmälningsbekräftelse?

När man anmäler fler än en person så skickas bara en anmälningsbekräftelse, till den person som man skriver in först i anmälan. I svarsmejlet finns en länk "anmälningsbekräftelse" och där finns en sammanställning över alla anmälda och eventuella andra köp (t-shirt, försäkring, mm) som gjordes vid anmälan.

Hur ser man att jag är anmäld?

När anmälan är gjord så finns du med i startlistan på hemsidan efter ett par dagar.

Jag är anmäld till Tjejmilen, men vill byta startgrupp, hur gör jag?

Skicka ett mail till info@tjejmilen.se ange vilken startgrupp du vill starta i. Vill du komma i en tidigare startgrupp ska du ange en löpmerit. För att komma med i startgrupperna 1-4 är det obligatoriskt att ange en löpmerit, t.ex. Midnattsloppet 2016: 49.45.

Jag vill byta klass från Fun Run till tidtagningsklass, hur gör jag?

Betala in 60 kr till plusgiro 86 81 42-1. Ange ditt ordernummer som är TM2017-???????
När vi fått pengarna gör vi klassbytet. Du ser i startlistan på Tjejmilen.se då ändringen är genomförd. Det tar ca 1 vecka efter det att du betalt avgiften.

Vi är några tjejer som anmält oss individuellt, men vill nu bilda en kvartett hur gör vi?

Maila till info@tjejmilen.se namnen på de fyra personer som ska ingå i kvartetten, senast den 1 augusti. Ange också kvartettens namn. Är det vanliga namn som kan finnas fler av i Tjejmilens startlista, typ Anna Pettersson ange då också bostadsort så vi vet att vi väljer rätt Anna Pettersson i laget.

Jag är anmäld till tjejmilen och undrar nu om det är möjligt att få tillbaka startavgiften om man blivit sjuk?

Enda sättet att få sin avgift återbetald är om man tecknat Folksams avbeställningsskydd Startklar Se villkor

Jag har inte betalat fakturan och då är jag väl inte anmäld?

Jo, faktura är en av flera olika betalsätt och så fort du gjort din anmälan så är anmälan en färdig anmälan oavsett betalmetod. Du har ett ångerdygn på dig, se Tjejmilens fullständiga villkor.

Jag behöver kvitto för att pengarna av arbetsgivaren?

I svarsmailet som bekräftar din anmälan finns en länk till anmälningsbekräftelsen som sammanfattar ditt totala köp. Är ditt köp gjort via Klarna får du en bekräftelse på din betalning oavsett betalningsform. Behöver du ett bättre specificerat kvitto, kontakta då i första hand Klarna: Tel: 08-120 120 10, e-mail: info@klarna.com
Har du gjort din betalning via betalningsformen ”internationella köp” kontakta då arrangören info@tjejmilen.se

Vad krävs för att få en företagsfaktura?

Vid anmälningstillfället måste man vara minst en kvartett för att få företagsfaktura. Exempel önskar du anmäla 7 personer då fyller du i 3 individuella och en kvartett = 7 personer.
Observera att det inte går att lägga till personer på samma faktura efter det att anmälan är gjord utan då får man gör en ny anmälan för de tillkommande personerna.
Se till att ha företagets organisationsnummer samt korrekt faktureringsadress. När du fyllt i organisationsnummer så kommer val av leveransadresser upp. Finns inte ditt företags faktureringsadress med så klickar du på (min adress saknas i listan), då får du upp ett formulär där du kan fylla i den korrekta adressen.

Kan jag sälja min startplats?

Enligt Tjejmilens regler kan du inte sälja din startplats. Se fullständiga villkor

Jag vill avboka och har tecknat Startklar, hur gör jag?

Har du tecknat Folksams avbeställningsskydd Startklar och är sjuk eller skadad så ska du kontakta Folksam på 0771-960960 eller www.folksam.se/forsakringar/idrottsforsakring/startklar för återbetalning av anmälningsavgiften.

Jag är anmäld men har inte fått mitt startbevis?

Senast tre veckor innan loppet får du ditt startbevis via post eller mejl. Om du inte får ditt startbevis innan du ska hämta din nummerlapp så går det bra att få ett nytt vid informationsdisken på nummerlappsutdelningen.

När skickar ni ut information om nummerlapparna?

Ca tre veckor före det att Tjejmilen arrangeras får du information och startbevis per post eller e-post. Informationen kommer också att läggas ut på hemsidan ca tre veckor innan loppet.

Kan någon annan hämta min nummerlapp?

Ja, om din kompis har med sig ditt startbevis eller din legitimation.

Kan jag få nummerlappen skickad till mig i stället?

Nej. Alla måste hämta nummerlappen eller ha ett ombud som hämtar nummerlappen åt sig.